of NaN
Dobra strategia zła strategia

Dobra strategia zła strategia


Kategoria:

Wydawnictwo:
 
Data publikacji: Nov. 03, 2017

Język: polski

ISBN:: 9788380874176

Opis książki:

BIZNES / ZARZĄDZANIE
Kluczowym wyzwaniem każdej firmy lub organizacji jest stworzenie strategii oraz jej implementacja. Dlatego liderzy powinni mieć jasny wzór, co jest dobrą, a co złą strategią.
Istotą dobrej strategii według Richarda Rumelta jest głębokie zrozumienie sytuacji firmy, aby zdiagnozować jedno, dwa kluczowe wyzwania stojące przed firmą. Następnie trzeba stworzyć ogólną koncepcję, która ma sobie poradzić ze zdiagnozowanymi wyzwaniami, a następnie opracować całościowy projekt, który trzeba będzie zaimplementować.
W większości przypadków tworzone są złe strategie. Zła strategia polega na myleniu celów ze strategią, używaniu pojęć, które są tylko biciem piany, i niediagnozowaniu zasadniczego wyzwania stojącego przed firmą.
Uniwersalność metodologii Richarda Rumelta, zilustrowana dużą liczbą przykładów obu typów strategii, jej klarowność  i mądrość wywołują u uczestników naszych szkoleń strategicznych zdumienie.
Krzysztof Kamionka
discoverstrategy.pl
Autor rozprawia się ze wszystkimi niejasnymi opisami i pogmatwanymi sposobami myślenia leżącymi u podstaw zbyt wielu strategii, proponując w zamian prostą metodę opracowania i wdrożenia skutecznej i nastawionej na działanie strategii, która sprawdzi się w dzisiejszym świecie.
Dobra strategia – zła strategia to konkretna i spójna reakcja na przeszkody, które stoją na drodze postępu – a także sposób ich pokonania. Polega ona na wykorzystywaniu i zastosowaniu władzy tam, gdzie może ona przynieść największy skutek. Dotyczy to tak różnych wyzwań, jak:
wysłanie człowieka na Księżyc,
prowadzenie wojny,
wypuszczenie na rynek nowego produktu,
reagowanie na zmieniającą się sytuację rynkową,
otwarcie szkoły społecznej,
zainicjowanie programu rządowego.
Bez względu na skalę przedsięwzięcia podstawą sukcesu jest dobrze opracowana strategia.
Dziewięć źródeł władzy według Rumelta – począwszy od wykorzystania wpływów w celu skutecznej koncentracji na wzroście – to rewolucyjne, a jednocześnie niezwykle pragmatyczne narzędzia, które można wykorzystać w pracy już od najbliższego poniedziałkowego poranka.
Zaskakuje fakt, że dobra strategia jest często rzeczą absolutnie nieoczekiwaną, gdyż większość organizacji po prostu jej nie ma. Utrzymując taki stan rzeczy, powodują one, że co roku omija je wiele szans na rozwój i zwiększenie zysków.
Rumelt uważa, że centralnym punktem dobrej strategii jest wgląd – w prawdziwą naturę sytuacji, w ukrytą w niej potęgę i w odpowiednią reakcję. Pokazuje też, w jaki sposób tę sztukę przenikliwego wglądu można doskonalić i kształtować.
***
Bogato zilustrowana przykładami I przekonująca argumentami (…) ksiażka dla każdego lidera, który musi myśleć i działać strategicznie.
– Michael Useem,professor zarządzania w The Wharton Achool University of Pensylvania, autor Książki The Leadership Moment

 

Original title https://poczytajto.pl/dobra-strategia-zla-strategia-richard-p-rumelt.html

Director

Wydawnictwo:

Udostępnione0

Podobne publikacje:

Komparatystyka finansów
Mapa wzrostu. Szanse gospodarcze dla państw grupy BRICS
Nadpłata wynagrodzenia za pracę – jakie są szanse na odzyskanie takiej nadwyżki?
Mała książeczka, która nadal podbija rynek
Transformacja i rozwój. Teoria i polityka gospodarcza
Działalność kontrolna NIK
Komunikacja pozawerbalna
Zarządzanie jakością w placówce medycznej
Tajemnica przedsiębiorstwa w ofercie przetargowej
Zatwierdzenie i ogłoszenie sprawozdania finansowego – krok po kroku
Salesbook. Rewolucyjny trening sprzedażowy gwarantujący wzrost efektywności
Rajmund Rembieliński. Wizjoner i menedżer Łodzi przemysłowej. Raporty z lat 1824-1830